Bilgi Teknolojileri

Bilgi Teknoloji

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ

Bilgi Sistemleri Politikamız

Çelebi Hava Servisi, verimliliği artırmak ve hizmet kalitesini yükseltmek amacıyla Bilgi Teknolojileri altyapısına ciddi yatırımlar yapmaktadır. Donanım ve Yazılım altyapısını kurmak, canlı kullanıma geçirmek, yapının 7 gün, 24 saat güvenilir ve istenen hızda çalışmasını sağlamaktan sorumlu olan ÇHS Bilgi İşlem Müdürlüğü, misyonunu "Tüm iç müşterilerimizin teknolojik servis sağlayıcısı olmak" olarak tanımlamaktadır.

Bilgi Sistemleri Müdürlüğü'nün Faaliyetleri

Projeler

Şirketimizin ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıkan projeler hakkında, ilgili departmanlarla ihtiyaç analizi yapılır. Gerekli teknolojik analizin (hangi paketler kullanılabilir, hangi altyapı, benzer projeyi canlıya geçiren şirket araştırması, görüşmeler, maliyet analizi, vb.) yapılması sonrasında ilgili departmana sunum yapılır. Projenin başlamasına karar verildikten sonra, projeye BIM sorumlusu atanır ve bu sorumlu, ilgili departmanın oluşturduğu proje ekibinde proje suresince çalışır.

Projeler PMI (Project Management Institute) metodolojisinin basitleştirilmiş bir versiyonu ile takip edilmesine özen gösterilmektedir.

Uygulamalar

Kurumsal Kaynak Planlama Sistemi: Halka açık olan şirketimizin tüm mali, hukuki ve personel raporlamaları SAP sistemi üzerinden yapılmaktadır. SAP sistemi şirketimizde 1999 yılından beri kullanılmakta olup Türkiye'deki ilk uygulamalardan sayılmaktadır. Sistem tüm istasyonlar tarafından kullanılmaktadır.

Yer Hizmetleri Yönetim Sistemi: Yer hizmeti veren şirketlerin özel ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanmış bir çözümdür. Tek sistem altında,

  • Uçuş Bilgi Sistemi,
  • Hizmet ve Operasyon Yönetimi Sistemi,
  • Fatura Yönetimi Sistemi
  • Kalite Yönetimi Sistemini barındırır.

Bu sistem, şirketimizin ve tüm müşterilerimizin ihtiyaçlarını en verimli şekilde karşılamak üzere kodlandığı için yurt dışında benzer alanlarda faaliyet gösteren şirketlerden talep gören bir sistemdir.

Kaynak Planlama ve Gerçek Zamanlı Operasyon Kontrol Sistemi: Tüm operasyonu gerçek zamanlı olarak planlama, koordine, süpervize ve kontrol etme amaçlı, teknik yapının ve programın dahil olduğu yüksek maliyetli bir yatırımdır.

Kargo & Antrepo Yönetim Sistemi: Bu yazılım Türkiye'deki depolama ve kargo handling hizmetlerini aynı çatı altında barındıran ilk programdır. Bu sayede kargoların antrepoya alınışından uçağa yüklenene, uçaktan alınıp alıcısına teslimine kadarki tüm aşamalar gerçek zamanlı kontrol edilebilmekte ve bilgiler tek merkezde toplanabilmektedir.

Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemi (CRM): Ticari yönetim etkinliği ve müşterilerimizin memnuniyetini artırmak üzere yetkin bir model ve uygulama altyapısı oluşturmak ve kurumsal hafızanın oluşturulması amacıyla tasarlanmıştır.

Sistem Altyapısı

Çelebi Hava Servisi 21 istasyonu ile müşterilerine kesintisiz hizmet vermeyi amaçlamış bir şirkettir. Büyük istasyon olarak grubundaki her istasyonun kendine ait bir domain yapısı bulunmaktadır. Daha küçük istasyonlar workgroup yapısında çalışmaktadırlar.

ÇHS sisteminde dosyalar, ortak yerlerde saklanmaktadır. Fileserver projesi kapsamında tüm kullanıcılardaki dosyalar fileserver'a toplanmış ve sistem tarafından merkezi backup alınması sağlanmıştır.

Artan kullanıcı sayısı ve genel giderler dikkate alınarak Thin Client teknolojisinden faydalanılmaktadır.
ÇHS sistemleri içinde mesajlaşma sistemi olarak Lotus Domino kullanılmaktadır. Üst yönetim, Blackberry kullanarak ofis dışından maillerine gerçek zamanlı erişebilmektedir.

Network Altyapısı

Türkiye çapında toplam 21 farklı havalimanındaki ofislerimiz WAN (Wide Area Network) altyapısı ile birbirine bağlıdır. Ana hatlarımızın çalışmaması durumunda data iletişimini devam ettirmek için framerelay altyapısı üzerinde yedek (backup) hatlar bulunmaktadır.

LAN (Local Area Network) altyapımız yönetilebilir yeni teknoloji switch'lerden oluşmaktadır. Bir havalimanındaki merkez ofise uzak olan diğer küçük ofisler PC sayısına göre fiber veya SDSL bağlantılarla data alış-verişi yapmaktadırlar.

8 adet büyük istasyonumuz arasında kendi WAN networkümüz üzerinden voice gateway'ler ile belirli sayıda kanal VoIP yapılmaktadır. VoIP kanallarının yeterli olmadığı durumda UMTH (Uzun Mesafe Telekomünikasyon Hizmeti) üzerinden daha hesaplı telefon görüşmeleri yapılmaktadır.